مشاوره سئو

سئو و طراحی سایت در ساری

خدمات صفر تا صد  سایت شامل موارد زیر است:

– طراحی سایت

– بهینه‌سازی سایت (CRO)

– سئو سایت (SEO)

– مشاوره سئو 

– تبلیغات سایت

– تولید محتوای سایت

طراحی وبسایت مطابق با اصول سئو، اجرای سئو و تبلیغات سایت بخش مهمی از فرآیند بخش مهمی از موفقیت کسب و کار شماست.

خدمات صفر تا صد سایت در ساری همراه با پشتیبانی ارایه می شود.

خدمات سایت در ساری مطابق اصول سئو

با ارائه خدمات سایت، هویت کسب و کار را به تصویر می‌کشیم. این خدمات شامل طراحی سایت مطابق با اصول سئو، پشتیبانی سایت، مشاوره سئو، اجرای سئو و تبلیغات سایت است. خدمات صفر تا صد سایت در قالب پلن اختصاصی برای هر کسب وکار بطور مجزا ارائه می‌شود. با دریافت این خدمات، کسب وکار شما در نتایج جستجوی گوگل به مشتریان بالقوه نمایش داده خواهد شد.

سئو و دیجیتال مارکتینگ در ساری

طراحی سایت در ساری

در عصر دیجیتال طراحی وبسایت برای بسیاری از کسب و کارها امری ضروری است. وبسایت سازمانی علاوه بر اینکه نمایانگر هویت کسب و کار شماست، به برندینگ و جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. ما با طراحی سایت مطابق با اصول سئو، تجربه کاربری خوبی را برای مشتریان شما رقم می‌زنیم.

 امروزه رقابت بسیاری در صفحات سرچ گوگل وجود دارد، زیرا مشتریان خدمات یا محصولات شما را در در گوگل جستجو می‌کنند و وارد سایت‌های صفحه نخست نتایج جستجو می‌شوند. بدیهی است چنانچه در معرض دید مشتریان نباشید، شانسی برای جذب آنها نخواهید داشت.

ما جهت طراحی سایت ابتدا کسب و کار و وضعیت بازار را بررسی می‌کنیم، سپس سایتی متناسب  با نیاز کسب و کار شما طراحی می‌کنیم. برای دیده شدن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نیز فرآیندهای سئو سایت را انجام می‌دهیم.

همچنین برای معرفی کسب و کار شما، برندینگ و تسریع فرآیند جذب مشتری نیز پلن تبلیغاتی در پلتفرم‌های ایرانی و خارجی را ارائه می‌دهیم.

طراحی وبسایت اصولی، سئو و تبلیغات سایت بخش مهمی از فرآیند توسعه کسب وکار شماست. صفر تا صد خدمات سایت را همراه با پشتیبانی ارائه می‌کنیم و در مراحل موفقیت کسب وکار در کنارتان هستیم.

پس از طراحی سایت مطابق اصول سئو، با اجرای سایر مراحل سئو کمک می‌کنیم تا سایت شما با کسب رتبه‌ی بالا در نتايج جستجوی گوگل،  بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد.

سئو در ساری

سئو در ساری

با پشتیبانی و بهینه‌سازی‌های مستمر سایت، تجربه کاربری خوبی را برای مشتریان شما رقم خواهیم‌ زد. چنانچه وبسایت سازمانی داشته‌باشید، فرآیندهای بهینه سازی سایت، سئو و تبلیغات لازم را برای دیده‌شدن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل و جذب مشتریان جدید انجام خواهیم‌داد.

تبلیغات گوگل در ساری

گوگل ادز در ساری

تبلیغات دیجیتال در ساری

تبلیغات دیجیتال در ساری

معماری سایت چیست؟ چگونه ساختار سایت را طراحی کنیم؟

معماری سایت ساختار صفحات و لینک سازی های داخلی است. داشتن یک ساختار منطقی به بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به راحتی محتوا را پیدا کرده، در مسیر درست هدایت شوند و نرخ تبدیل را بهبود بخشند.زمانی که می‌خواهید یک وب‌سایت جدید راه‌اندازی کنید یا وب‌سایت فعلی را دوباره طراحی کنید، یک ساختار یا معماری اصولی برای وب‌سایت ضروری است. هر چه وب سایت شما بزرگتر باشد، ضرورت توجه به معماری سایت بیشتر است. طراحی ساختار سایت نقش بسیار مهمی در سئو و بازاریابی محتوا دارد.

در این مقاله، نحوه معماری سایت را در این پنج مرحله می آموزید:

  1. نقشه ای برای ساختار صفحات سایت آماده کنید
  2. معماری وب سایت رقبا را بررسی کنید
  3. یک ساختار منطقی بر اساس صفحات موجود طراحی کنید
  4. معماری سایت را با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی تکمیل کنید
  5. مسیر حرکت مشتری را در سایت پیاده سازی کنید.

ابتدا، به این موضوع می پردازیم که چرا در وهله اول معماری سایت مهم است؟

ساختار صفحات سایت
معماری سایت

اهمیت تجربه کاربری (UX) در ساختار سایت

تصور کنید که به دنبال خرید یک ماهیتابه چدنی هستید. به یک وب‌سایت ظروف آشپزی سر می‌زنید، روی دسته « قابلمه و ماهیتابه» کلیک می‌کنید، سپس «چدن» را به عنوان ماده انتخاب می‌کنید.

از هر فروشگاهی که بازدید می کنید، این روند تقریباً یکسان است زیرا این ساختار یا معماری سایت منجر به تجربه کاربری عالی می شود.

اگر از شما خواسته می شد که روی تعداد زیادی صفحه کلیک کنید تا آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید، احتمالاً سایت را ترک کرده و به سایت دیگری می روید. بناربراین معماری درست سایت بر سئو سایت تاثیرگذار است.

اهمیت لینک سازی داخلی در ساختار سایت

طراحی مسیر درست برای هدایت کاربر و ساختار لینک سازی داخلی نه تنها برای کاربران بلکه برای SEO نیز مفید است و به الگوریتم رتبه بندی گوگل (PageRank) اجازه می دهد میان صفحات سایت شما حرکت کنند.

رتبه سایت نشان دهنده میزان اقتدار یک صفحه وب بر اساس لینک های داخلی و لینک های خارجی (بک لینک) آن است. الگوریتم  PageRank که در روزهای اولیه گوگل ایجاد شد، پایه و اساس الگوریتم رتبه بندی است و امروزه هم به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می شود.

لینک دادن صفحات مرتبط به یکدیگر، بر نحوه عملکرد الگوریتم PageRank تاثیر می گذارد، به این معنی که صفحات با لینک های داخلی احتمالاً رتبه بهتری خواهند داشت. به یاد داشته باشید فقط زمانی به صفحات دیگر لینک دهید که برای بازدیدکنندگان ارزشمند است.

اهمیت لینک ها در ساختار سایت

گوگل گاهی اوقات صفحات مهمتر سایت را در صفحه نتایج (SERP) نشان می دهد. شما کنترلی بر آنچه که گوگل نشان می دهد ندارید، اما گوگل معمولا صفحات و دسته بندی های مهم در وب سایت شما را نمایش می دهد و این به ساختار سایت و تعداد لینک های داخلی به آن صفحه بستگی دارد.

به طور طبیعی، صفحاتی که از منوی سایت و سایر صفحات داخلی لینک گرفته اند، بیشتر در SERP نشان داده می شوند.

قابلیت کرال شدن صفحات

اگر صفحه‌ای از سایت تعداد کمی لینک گرفته باشد، نمی‌توانید انتظار داشته باشید کاربران یا خزنده‌های موتور جستجو به آن راه پیدا کنند، چون چنین صفحاتی بی اهمیت در نظر گرفته می شوند.

برنامه تولید محتوا و WireFrame

ساختار وب سایت شما تعیین می کند، چه زمانی و کجا باید صفحات یا بخش های جدید ایجاد کنید. با توجه به اینکه معماری سایت ارتباط مستقیم با تحقیق کلمات کلیدی دارد، ممکن است صفحات سایت، کلمات کلیدی مختلف را هدف قرار دهند. علاوه بر این کلمات کلیدی نهایی بر فرایند بازاریابی محتوایی نیز تاثیرگذارند و مبنای استراتژی محتوایی سایت هستند.

همچنین لازم است تیم طراحی سایت  بویژه در مراحل اولیه طراحی سایت از وایرفریم طراحی کند.

WireFrame (وایرفریم) چیست؟

Wireframe یک طراحی ساده از یک صفحه است که ساختار آن را بدون افزودن هیچ گونه تصویر یا محتوایی ترسیم می کند. این طرح نیازهای کاربر و مسیرهای حرکت او را در سرتاسر وب سایت در نظر می گیرد. وایر فریم به معماری سایت گره خورده است.

برای مثال، با در دست داشتن ساختار وب‌سایت، یک طراح می‌داند که یک صفحه در کدام دسته بندی قرار دارد و می‌تواند سلسله مراتب صفحات سایت را تنظیم کند.

وب سایت خود را بهینه سازی کنید

هنگامی که صفحه جدیدی ایجاد می کنید، آن را در مرتبط ترین دسته بندی سایت خود قرار می دهید. اما آنچه اکنون مرتبط به نظر می رسد ممکن است در آینده با اضافه کردن محتوای بیشتر تغییر کند. ممکن است لازم باشد برخی از بخش‌های وب‌سایت خود را بازسازی کنید، همچنین لینک سازی ها و ریدایرکت ها را تغییر دهید.

یک معماری وب سایت کاملاً برنامه ریزی شده باعث می شود وب سایت پایه محکمی داشته باشد و مشکلی بابت افزودن محتوای جدید و اجرای تغییرات نخواهید داشت.

ساختار سایت
ساختار صفحات سایت

 

چگونه ساختار سایت را طراحی کنیم؟

زمان مورد نیاز و پیچیدگی طراحی معماری سایت به دو چیز بستگی دارد:

  1. وب سایت شما چقدر بزرگ است و چقدر گسترش خواهد یافت؟
  2. تحقیق کلمات کلیدی را انجام داده اید یا خیر؟
  3. نرخ تبدیل شما چیست؟

اگر کلمات کلیدی مدنظر را انتخاب کرده اید و سایت شما نسبتا کوچک است، طراحی معماری سایت را می توان در کمتر از یک ساعت انجام داد.

نرخ تبدیل چیست؟

نسبت تعداد بازدیدکنندگان سایت به تعداد کاربرانی است که عمل مورد نظر شما ( به عنوان مثال خرید) را انجام میدهند.  به عنوان مثال، اگر یک سایت تجارت الکترونیک در یک ماه 200 بازدیدکننده و 50 فروش داشته باشد، نرخ تبدیل 50 تقسیم بر 200 یا 25٪ خواهد بود. تبدیل می تواند به هر اقدامی که می خواهید کاربر انجام دهد اشاره کند. نرخ رتبدیل می تواند شامل هر چیزی از کلیک روی یک دکمه گرفته تا خرید و تبدیل شدن به مشتری باشد. وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها اغلب دارای چندین نرخ تبدیل خاص هستند.

حال به پنج موضوعی که در ابتدای مقاله اشاره کردیم می پردازیم:

  1. نقشه ای برای ساختار صفحات سایت آماده کنید

معماری سایت طرحی واضح از ساختار صفحات سایت است که می توانید با تیم طراحی سایت به اشتراک بگذارید.

تنها کاری که در باید انجام دهید این است که یک نرم افزار نقشه ذهنی (mind map) را انتخاب کنید و از آن برای ایجاد ساختار استفاده می کنید.

     2 . معماری سایت رقبا را بررسی کنید

طراحی ساختار سایت با توجه به میزان گستردگی سایت می تواند پیچیده باشد. بنابراین ابتدا از رقبای برتر ایده بگیرید زیرا سایت های آنها احتمالاً به روشی نزدیک به ایده آل ساخته شده است. علاوه بر این استفاده از ساختاری مشابه با رقبا حس آشنایی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

برای بررسی معماری سایت رقبا می توانید از ابزار های سئو مانند kwfinder، MOZ، Semrush استفاده کنید.

     3. یک ساختار منطقی بر اساس صفحات موجود طراحی کنید

مهمترین موردی که باید در معماری سایت در نظر داشته باشید این است که ساختاری ساده طراحی کنید و از ایجاد پیچیدگی در سایت اجتناب کنید.

داشتن یک ساختار ساده  تضمین می کند که صفحات سایت شما فقط دو یا سه کلیک از یکدیگر فاصله دارند. این هم برای کاربران و هم برای خزنده های موتورهای جستجو مهم است.

اگر در حال طراحی مجدد وب سایت فعلی خود هستید، می توانید بررسی کنید که میزان عمق ساختار سایت چقدر است.

می توانید از ابزارهای سئو برای بررسی ساختار صفحات سایت و عمق آن استفاده کنید. از این ابزارها برای پیدا کردن صفحات یتیم سایت نیز استفاده می شود. صفحات یتیم (orphan page) صفحاتی هستند که هیچ یک بخش های وبسایت به آن لینک نداده اند یا به عبارت دیگر در هیچ دسته بندی قرار داده نشده اند.

هنگامی که این موارد را بررسی کردید، زمان آن است که طراحی معماری سایت را شروع کنید. ساختار سایت را بر اساس اطلاعاتی که تاکنون در اختیار دارید پیش‌نویس کنید:

صفحاتی که برای کسب و کار شما حیاتی هستند (صفحه اصلی، درباره، تماس با ما، مقالات)

زیرپوشه ها و صفحاتی که عملکرد خوبی در سایت رقبا دارند

صفحات عمیق ( با فاصله بیش از سه کلیک از دسته بندی اصلی) و صفحات یتیم

     4. معماری سایت را با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی تکمیل کنید

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا ساختار سایت خود را اصلاح و تکمیل کنید. شما می توانید کلمات کلیدی اصلی را برای صفحاتی انتخاب کنید که باید رتبه بالاتری نسبت به سایر صفحات داشته باشند، مانند دسته بندی های اصلی یا صفحه یک محصول ویژه.

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا:

کلمات کلیدی اصلی را در صفحات مهم سایت بکار ببرید.

از کلمات کلیدی فرعی در صفحات با اهمیت کمتر استفاده کنید و آنها را بدرستی در ساختار سایت بچینید.

تحقیق کلمات کلیدی
اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در ساختار سایت

مسیر حرکت مشتری را در سایت پیاده سازی کنید.

مسیر حرکت کاربر در سایت شما باید بر اساس اهمیت صفحات رده بندی شود.  برای بازدیدکنندگان سایت ضروری است تا بتوانند به راحتی بین مهمترین صفحات شما جابجا شوند. برای این منظور استفاده از BreadCrumb ضروری است.

از دید کاربر استفاده از نشانگر صفحات (breadcrumb) برای حرکت کاربر در سایت  از دو لحاظ اهمیت دارد:
آن‌ها به شما کمک می‌کنند وقتی در صفحه عمیقی قرار می‌گیرید، بتوانید در سایر بخش های سایت پیمایش کنید. در وقع breadcrumb یا نشانگر صفحه، یک میانبر مفید برای بازگشت به صفحه دسته بندی است.

Breadcrumb  یا نشانگر صفحه چیست؟

BreadCrumb یک مسیر متنی کوچک است که معمولا در بالای صفحه قرار دارد و نشان می دهد کاربر در کجای سایت قرار گرفته است.

بطور کلی چنانچه وبسایت بزرگی دارید استفاده از BreadCrumb تاثیر بسیاری بر تجربه کاربری دارد.  اگر صفحات زیادی در سطح سوم و عمیق‌تر دارید و نمی‌توانید در منوی اصلی سایت آنها را پوشش دهید، استفاده از BreadCrumb ضروری است. به عنوان مثال فروشگاه های تجارت الکترونیک متوسط و بزرگ در این دسته قرار می گیرند.

در پایان دقت داشته باشید که، اهمیت، تأثیر و پیچیدگی معماری سایت به اندازه سایت شما بستگی دارد.

همچنین بخوانید: سئو چیست؟ بازاریابی محتوا در سئو چه اهمیتی دارد؟

منابع:

https://ahrefs.com/blog/website-structure/

https://www.optimizely.com/optimization-glossary/conversion-rate/

https://yoast.com/breadcrumbs-seo/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

 

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

×